Šta je marketing?

Marketing – definicija i značaj marketinga.

Marketing – definicija i značaj marketinga.

Marketing je ključni deo svake poslovne strategije, bez obzira na vrstu posla kojim se bavite. Ali, šta je bitno znati o marketingu? Jednostavno rečeno, marketing je veza između kupca i prodavca, proces kojim predstavljate svoje proizvode ili usluge kupcima. Ovaj proces predstavljanja vaših ponuda kupcima zahteva upotrebu različitih strategija. Pre nego što odlučite da proizvedete ili ponudite određeni proizvod ili uslugu na tržištu, ključno je razumeti osnove funkcionisanja tog tržišta.

Prema definiciji Američkog marketinškog udruženja (AMA), marketing obuhvata skup institucija i procesa za kreiranje, komuniciranje, dostavljanje i razmenu ponuda koje imaju vrednost za kupce, klijente, partnere i društvo u celini. Dr. Philip Kotler, poznati stručnjak za marketing, definiše marketing kao “nauku i umetnost istraživanja, stvaranja i isporuke vrednosti kako bi se zadovoljile potrebe ciljnog tržišta sa ciljem ostvarivanja profita.” Marketing identifikuje neispunjene potrebe i želje, meri veličinu tržišta i potencijal profitiranja, te dizajnira i promoviše relevantne proizvode i usluge.

Ključno polazište u odabiru marketinške strategije je definisanje ciljnog tržišta. Važno je znati ‘kome’ želite prodati, odnosno ‘ko’ želi kupiti vašu uslugu ili proizvod. Razumevanje potreba vašeg ciljnog tržišta ključno je za prilagođavanje vaših ponuda njihovim potrebama. Uspeh vašeg poslovanja zavisi od toga koliko dobro razumete i odgovarate na potrebe vašeg tržišta, što na kraju dovodi do povećanja profita.

Kako marketing utiče na prodaju?

Velika zabluda je misliti da se proces kupovine završava sa prodajom proizvoda ili usluge. Zadovoljavanjem potreba kupaca i implementacijom politike nakon prodaje, gradite dugotrajnu lojalnost kod kupaca i podstičete rast potražnje za vašim proizvodom ili uslugom. Vaša ponuda treba biti jedinstvena u svakom pogledu, ne samo po karakteristikama i ceni, već i po dostupnosti, dizajnu i dodatnoj vrednosti koju pruža kupcima. Ako vaš proizvod ili usluga ne pruža dodatnu vrednost u odnosu na konkurenciju, kupci nemaju razloga kupovati od vas.

Osim važnosti načina i ciljne publike kojoj predstavljate svoje proizvode ili usluge, ključno je obrađivati povratne informacije od kupaca i pravilno reagovati na njih. Na taj način možete zadovoljiti dodatne zahteve tržišta. Da biste pratili potrebe tržišta koje se kontinuirano menjaju, važno je pratiti konkurenciju i njihove strategije prodaje, kao i nove trendove i tehnološke inovacije na tržištu. Kontinuirano poboljšavanje vaših proizvoda ili usluga ključno je za zadržavanje konkurentnosti, jer ako ne reagujete dovoljno brzo, konkurencija će.”

Idi na vrh

Share:
Back to Blog